torsdag 27. juni 2013

Hvor mange sjanser skal villvinen få før den rykkes opp?

I fjor vår bygget vi jo terrasse, og da plantet jeg flere klatreplanter langs leveggen for å få den litt mer spennende. Tre klematis og to villvin plantet jeg, og tenkte at nå hadde jeg antageligvis tatt i litt for mye og at det kom til å bli kaos. Men - nei da! Den ene villvinen har kommet kjempefint, mens alpeklematisen kun har spirer på ei grein, og to av klematisene var fullstendig døde. Skulle rive opp den siste villvinen nå, men ser så at det er en minispire på villvinen også. Hva tror dere - blir dette til noe, eller er det like greit å bare fjerne den?

Villvinspiren 27.juni
Slik ser det altså nå ut bak terrassen, ikke akkurat så grønt som jeg hadde sett for meg:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar